دوستای نازنین سلام ، امیدوارم هرجا که هستید دلتون شاد باشه و تنتون سالم . من دیابلو هستم و امروز اومدم یخورده در مورد تغذیه مناسب بعد ترک اعتیاد (تریاک ، شیره ، ترامادول ، متادون) صحبت کنم امیدوارم به کارتون بیاد .

ترک اعتیاد،هرم غذایی مقوی،غذاهای مقوی برای ترک تریاک شیره ترامادول متادون

میبینم توی بلاگ روزانه نظرات مختلفی میاد که ... روز گذشته و من همچنان بیحالم یا حوصله ندارم یا هرچی ، اول از همه باید بگم بیحال بودن به خیلی چیزا مربوط میشه که یکیش تغذیه درسته ، مسائل دیگه رو باز نمیکنیم امروز فقط در مورد تغذیه صحبت میکنیم . 

​​​

خب خب ...

اول از همه بزارید یخورده صحبت کنیم در مورد اینکه آقا و خانم محترم دوست نازنینم بعد از ترک شما خودتونم بایستی یه تکونی بخودتون بدید ، نمیشه که همینطوری بخوابی بگی حالم خوب نیست ، حال ندارم ، بی حالم ، حوصله ندارم ، بخدا این مراحل همشون سپری میشن فقط یخورده همت و تلاش میخواد پس قوی باشید 💪

بریم سراغ بحث خودمون ، در حین ترک هستید یا بعد ترک هستید باید خدمتتون بگم بدن یک فرد معتاد کلی مواد معدنی و ویتامین ممکنه کم داشته باشه حالا کار نداریم چرا یا بحث رو پزشکی فلسفی کنیم ، پس مرحله اول تامین کمبود های بدن به روش درست و اصولی هستش .

نمیشه بگیم شما هرروز بیدار شدید یه قرص جوشان مولتی ویتامین بخورید ۳ روز بعد حالتون خوب میشه چون قطعا تا وقتی اصولی نباشه تاثیرش اونقدر کمه که احساس نمیشه .

چه غذاهایی برای بدن حین ترک یا بعد از ترک خوبه ؟

اون جاهایی که لازمه آدرس ویکی پدیا رو میزارم دوست داشتید بیشتر مطالعه کنید .

  • پروتئین‌ها (گوشت قرمز، اسفناج، تخم مرغ، سینه مرغ) ویکی پدیا
  • فیبر (سبزیجات، میوه‌ها مثل توت فرنگی و آوکادو (بجز آبمیوه)) ویکی پدیا
  • امگا 3 (ماهی، میگو ، تخم مرغ) ویکی پدیا
  • آنتی اکسیدان‌ها (فلفل، سیب زمینی شیرین، میوه‌های قرمز، گردو) ویکی پدیا
  • ویتامین‌ها (میوه‌ها، حبوبات) ویکی پدیا
  • مواد معدنی (شیر، سیب زمینی، خشکبار، ماهی، سبزیجات برگ سبز)

اینها دسته بندی شده خدمت شما :) اگه اطلاعات بیشتری نیاز دارید به ویکی پدیا سر بزنید حتما ، مطالب همین ۶ تا دسته بندی خودش کلی زیر دسته داره که بصورت کلی نوشتم براتون . 

بچه ها این روزا میدونم خیلی چیزا گرون شدن که تاسف آوره  و ناراحت کننده  اگه وضع مالی مناسبی داریم به نیازمندا کمک کنیم ⁦❤️⁩🙏

خب بریم سراغ ادامه صحبتا ...

درمورد ویتامین ها و داروها باید بگم بدون رعایت کردن رژیم غذایی مناسب تاثیرشون کم و ناچیزه پس مرحله اول رعایت کردن رژیم غذایی درست و سالمه .

یه سری نکات ریز کوچولو ...

غذاهای سرخ کردنی و پرچرب ، نوشابه های گازدار رژیمی ، نوشابه انرژی ژا ، آب نبات ، آبمیوه های غیرطبیعی قندی ، الکل 🥴 (عرق سگی،شراب،ویسکی،ودکا) ممنوعععععععععع ، پس چربی مضر و شکر رو تا جای ممکن کم کنید . آجیل که خیلی گرونه این روزا و یجورایی لاکچریا میخورن خیلی خوبه برای بدن فراموش نکنید 🙏

دوستای گل مایعات فراوان برای دوره ترک و بعد ترک کلا پیشنهاد میشه ، آب ولرم نه سرد نه گرم یا انواع دمنوش گیاهی که اونقد تعدادش زیاده که فرصت نمیشه بنویسیم درموردشون (اگه کسی دمنوش خاصی مصرف میکنه برامون تو بخش نظرات بنویسه) ، به شخصه خودم هنوزم دارم روزانه ۲-۴ لیوان چای سبز ، زنجبیل ، دارچین و گل محمدی میخورم خیلی هم خوبه راضیم ازش .

درمورد مصرف مشروبات الکی برای ترک باید بگم اصلا فکر خوبی نیست ، خیلی وقتا دیدم میگن آقا میخوای ترک کنی با شراب ترکش کن (عرق بخور) نه عزیز من اشتباهه این روش ، شما با مصرف الکل درحین ترک کردن هیچ کمکی بخودتون نمیکنید . مصرف الکل بعد ترک هم اصلا پیشنهاد نمیشه تاثیر منفی داره ، سالم زندگی کنیم ، پاک زندگی کنیم . (شعار نمیدم سالی یک بار یا دوبار کمی شراب قرمز میخورم) شما اگه میبینید تاثیر منفی داره روی بدنتون و ذهنتون کلا نخورید .

خب فکر میکنم به اندازه کافی نکات ریز کوچولو نوشتم سرتون به درد نیاد ، میگن ویتامین C میتونه خیلی به کسی که داره ترک میکنه کمک کنه و میل به مصرف رو خیلی کاهش بده پس هموطن میل بفرما 😁 ، درمورد آمپول تقویتی نوروبیون و ب کملپکس باید بگم من دکتر نیستم ولی رو من تاثیر مثبتی داشتن (زیاده روی نکنیم)

معمولا یه مدت بعد ترک اشتها خیلی انفجاری زیاد میشه پرخوری نکنیم که بسرعت میریم به سمت اضافه وزن و دردسرهای بعدش 😄

خلاصه صحبت زیاده و فرصت کم ، دوست دارم بیشتر فعالیت کنم بنویسم صحبت کنم ولی وقت وقت وقت .

میخوام یه کانال ایجاد کنم توش مطالب مختلف بزارم نظرتون چیه ؟ 

دوستانی که از طریق ربات ناشناس پیام میدید صبر کنید جواب همرو میدم دونه دونه ، خیلی مخلصم خوشحالم میتونم کمک کنم هرچند ناچیز و کم

لینک ارسال پیام ناشناس میزارم پایین خوشحال میشم در ارتباط باشیم 🙏⁦❤️⁩

https://t.me/BiChatBot?start=sc-168941-0K3xMbG

 

خیلی مخلصیم کوچیک همتون 🙏⁦❤️⁩

نظری پیشنهادی انتقادی اگه هست خوشحال میشم بنویسید برام ⁦❤️⁩🙏